کد مطلب:211524 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:115

قرآن نور هدایت است
در خبر دیگر فرمود حضرت ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع) فرمود.

قال رسول الله (ص) القرآن هدی من الضلاله و تبیان من العمی و استقاله من العثرة و نور من الظلمات و ضیاء من الاحداث و عصمة من الهلكه و رشد من الغوایه و بیان من الفتن و بلاغ من الدنیا الی الاخره و فیه كمال دینكم و ما عدل احد من القرآن الا الی النار.



[ صفحه 480]



فرمود جدم رسول خدا (ص) فرموده است قرآن مردم را از ضلالت و گمراهی نجات می دهد و از نابینائی و تاریكی نادانی و جهالت خلاصی می بخشد و از هرگونه پنهانی و پوشیدگی می رهاند و به علم و دانش و بینش هدایت می نماید.

قرآن ضامن نجات و نجاح و رستگاری و نگاه دارنده از هلاكت و ارشاد است - قرآن انسان را از اشتباهات مصون می دارد و از لغزش و خطا حفظ می كند و به عالم آخرت كه بقای ابدی است رهبری می كند - در قرآن كمال دین و عقل و علم تجلی دارد هر كس از قرآن عدول نماید و اعتراف جوید و كناره بگیرد و سرپیچی از احكامش كند به آتش منتهی می گردد آن آتش كه عذاب دردناك الهی در آن است.

در اخبار سایر ائمه معصومین نظیر این وصایا و احادیث بسیار است كه امام صادق (ع) مردم را به قرآن دعوت می كند و قرآن را معرفی می فرماید و مردم را به تمسك آن به رستگاری می خواند و برخی از كلمات و اصطلاحات قرآن را كه در فهم و ادراك مردم مشكل است در اخبار تعلیم می فرماید - كه ما به اجمال برای تفاهم آن را نقل می كنیم: